.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر سابق نفت در ساری:
چالش اصلی کشور اقتصا است/ پوست اندازی و تغییر نسلی در دولت
وزیر سابق نفت ابرچالش کشور را اقتصاد دانست و گفت: اگر این مشکل حل شود مابقی مسائل کشور نیز رفع خواهد شد.

/photo/photo_2021-05-21_22-09-50.jpg

 

به گزارش شمال نیوز، رستم قاسمی عصر جمعه در نشست خبری با موضوع چالش‌های پیش روی انتخابات با بیان اینکه همواره و در هرجایی که لازم باشد برای حفظ نظام، سربازی می‌کنیم، اظهار داشت: امروز کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با مشکلاتی روبرو است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌ها و تاکید بر حوزه اقتصادی یادآور شد: مشکل اصلی و ابرچالش کشور اقتصادی است و اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم، بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی که از این حوزه آسیب دیدند، حل می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سال‌های ۹۰ تا ۹۱ حدود یک میلیون ازدواج انجام می‌شد، ادامه داد: این در حالی است که اکنون نرخ فرزندآوری به زیر ۶ دهم درصد رسیده است.

قاسمی با اظهار اینکه تورم از جمله مشکلات فراروی کشور به شمار می‌رود، افزود: کسری بودجه از دیگر چالش‌ها به شمار می‌رود و این نیز در افزایش تورم تأثیرگذار است.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه باید فکری برای خط درآمد داشته باشیم تا تورم افزایش نیابد، افزود: در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بسیاری از بازپرداخت اوراق پیش فروش شده خواهد بود و از این رو دولت با کسری وحشتناک بودجه مواجه می‌شود.

وی با اظهار اینکه باید فکری بنیادین برای اقتصاد کشور شود، ادامه داد: پیشران‌های اقتصاد ایران، حوزه نفت، پتروشیمی و انرژی و غیره خواهد بود و باید به آن توجه شود.

قاسمی، مردم را بزرگترین ثروت کشور عنوان کرد و گفت: باید از این ثروت عظیم مادی و خدادادی استفاده کنیم و برای تبدیل شدن ثروت‌های بالقوه به بالفعل باید برنامه داشته باشم.

کشور به جای حرف زدن نیازمند کار است

وزیر سابق نفت کسری مسکن را از دیگر چالش‌های فراروی کشور بیان کرد و گفت: امروز به جای حرف زدن نیازمند کار کردن هستیم زیرا حرف زدن، وقت نیاز دارد و ناکارآمدی مهمترین موضوع اقتصاد آینده کشور است.

وی با بیان اینکه انتخابات دوره کنونی متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته است، افزود: رجال سیاسی متعددی ثبت نام کردند و هیچ دورنمایی از اینکه تأیید یا عدم تأیید شود، نمی‌بینیم و در بین اصولگرایان نیز اگر تأیید شدیم که باید ببینیم نظر نهایی مردم چیست.

کارت سوخت را به کارت ملی وصل می‌کنیم

قاسمی با عنوان اینکه تجربه گذشته من در حوزه اقتصاد است و برای این حوزه برنامه دارم، گفت: کارت سوخت را به کارت ملی مردم وصل می‌کنم و یارانه‌ها باید علاوه بر هدفمند شدن، عدالت محور نیز شود، زیرا بیشترین یارانه‌های دنیا در ایران پرداخت می‌شود و باید برای یارانه‌ها فکر کنیم.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه مدیریت کشور باید شروع به پوست اندازی و تغییر نسلی کند، گفت: در گام اول ۵۰ درصد کابینه دولت و استانداران و مسئولان را از سنین جوان استفاده می‌کنیم و برعکس دولت کنونی از مشاوران باتجربه استفاده می‌کنم و این رویه را برعکس خواهم کرد.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی نیز تجربه طولانی دارم، گفت: تقریباً با سران کشورهای بزرگ ملاقات کردم و تبدیل به قراردادهای دو یا چندجانبه و غیره، تبادل نفت و تهاتر نفت شده است و تجربه خوبی در حوزه دیپلماسی با کشورهای منطقه و اطراف داشتم، از این رو در گام اول توجه ویژه با همسایگان و در گام دوم ارتباط با همه دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی هدف خواهد بود.


/photo/photo_2021-05-21_22-10-20.jpg

 

وزیر سابق نفت با اشاره به امضای قرارداد بزرگ نفتی با پاکستان برای صادرات گاز و آغاز کلنگ زنی آن با حضور سران بین‌المللی گفت: آن قرارداد اگر امروز عمل می‌شد، منافع بسیاری را کسب می‌کردیم اما متأسفانه با یک مصاحبه دچار مشکل شد.

قاسمی درباره کرونا نیز گفت: رئیس جمهوری سیزدهم در کشور باید با خون خود بنویسد و امضا کند که تا پایان سال جاری همه کشور در برابر بیماری کرونا واکسینه می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه دولت آینده به اقتدار و سازوکار اظهار داشت: تا زمانی که اقتدار نباشد سازوکار را نمی‌توان داشت./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 7.047 seconds.